Schizofrene marketingIntegratie van online- en offline-marketing

Joris Merks
Status:Nieuw
2012 - Onze prijs € 24,95

Schizofrene marketing bestellen
Schizofrene marketing toevoegen

 

In gesprekken met CEO’s, marketeers, onderzoekers, managers voor e-commerce en mediamanagers komt de volgende vraag met stip het vaakst op tafel: ‘Hoe integreer ik online- en offline-kanalen, zodat ze elkaar versterken?’
 
Elk bedrijf moet zichzelf deze vraag stellen. Niet één keer, maar steeds opnieuw. De ontwikkeling van het internet creëert doorlopend nieuwe marketingmogelijkheden, maar marketing en reclame worden er niet eenvoudiger op. De waarheid is: onze marketingorganisaties zijn nog ver verwijderd van een naadloze integratie van online- en offline-kanalen.
 
Hoe vaak maakt u het mee, dat een verkoper in een winkel u aanbeveelt ook eens de online-shop te bezoeken – bijvoorbeeld als de winkel het kledingstuk dat u zoekt niet op voorraad heeft? Dit gebeurt zelden. Door de gescheiden manier waarop online- en offline-kanalen georganiseerd zijn, concurreren ze met elkaar. Een groei in het verkoopkanaal online wordt dikwijls als kannibalisatie ervaren. Zie hier de schizofrene aard van onze marketingorganisaties: we spreken tot onze consument met meerdere stemmen, terwijl die consument allang geïntegreerd koopt en handelt.
 
Dit boek helpt online- en offline-marketeers om van elkaar te leren, dezelfde taal te spreken en beter samen te werken. In de nabije toekomst zullen alleen die bedrijven succesvol zijn, die het beste van beide werelden weten te benutten. De integratie van online- en offline-marketing zal meestal niet vanzelf gaan. Het senior management zal er dus gericht, vanuiteen duidelijke visie, op moeten aansturen.


Over Joris Merks


Joris Merks is Research Manager bij Google. In zijn werk helpt hij bedrijven om de invloed van internet op consumentengedrag te begrijpen en om online- en offline-marketingstrategieën met elkaar te integreren. Voordat hij bij Google kwam, was Joris Senior Research manager bij Metrixlab, Consultant bij Gfk Daphne, deed hij media audits bij Accenture, en werkte hij voor reclamebureau Ara Advertising. Joris is een datagedreven strateeg. Hij specialiseerde zich in het geïntegreerd managen van merken, campagnecreaties en mediastrategieën op basis van meer dan 150 nationale en internationale trackingstudies en crossmediale studies voor grote adverteerders.

 

 

 

Recensies Schizofrene marketing

  • BNR Nieuws radio: Joris Merks was te gast bij BNR om te praten over zijn boek
  • NederlandsMediaNieuws.nl: 'Joris Merks over Google, de Retail CrossMedia Summit en Schizofrene Marketing'
  • NotJustAnyBook.nl: 'Betere afstemming op lezers door integratie online- en offlinemarketing'
  • Salesmanager: 'Met dit boek in de hand kunnen de traditionele marketeer en de sales manager gezamenlijk een succsvolle online strategie ontwikkelen.'

 

Joris Merks over Schizofrene Marketing:

 

Presentatie Joris Merks over Schizofrene Marketing: 

Gebonden | 319 pagina's | Kleur: fc | Taal: Nederlands | Afmetingen: 218x156 | ISBN: 9789055948857

Share |